Memphis

6 mei 2016 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Vrijdag 6 mei 2016

Om 10 uur met een bus vanaf het heart break hotel naar sun studio. Hier is Elvis begonnen/ontdekt!!! Prachtig om te zien hoe alles nog in originele staat is. Ook het oude apparatuur was er nog.

Toen we begonnen met de Tour door sun studio, moesten we een trap op en kwamen we in een ruimte met de opname apparatuur van Sam Philips de eigenaar van sun studio des tijds. Alle verhalen van mensen die daar ontdekt zijn waaronder Elvis Presley. Toen we dat eens rustig stonden te bekijken kwam de man die ons alles zou uitleggen over sun studio met een stamp en een klap binnen hij begon gelijk te schreeuwen goodmorning people !!!!
En zo ging hij met erg veel enthousiastme verder om alles uit te leggen over sun studio en de verhalen van de beroemdheden. Elvis is hier dus bekent geworden mede met dank aan Sam Philips en zijn secretaresse Marion keisker. Zij is de vrouw die Elvis zijn single voor zijn moeders verjaardagcadeau heeft opgenomen. Marion was heel enthousiast over Elvis en lied Sam de opname horen, Sam was in het begin niet erg onder de indruk maar Elvis bleef volhouden. Een jaar later had Sam een stem nodig omdat ze een plaatje wilden opnemen en Marion wou dat Elvis dat kwam doen, Sam was niet heel enthousiast maar vooruit Marion belde Elvis op en hij stond in no time op de stoep. Toen ze de opname hadden opgenomen begon Elvis te jammen en Sam was helemaal enthousiast, dit geluid had hij nog nooit eerder gehoord. Hij ging na een goede vriend van hem die een radio studio had en draaide het nummer het was gelijk een hit en de aanvraag om het liedje hielt maar niet op, en zo begon Elvis zijn carrière.

Daarna ging we naar DE ruimte waar alles gebeurd is !
Het bureautje van Marion en daarna de opname studio met een piano waar en een brand  plek op zat van de sigaret van jerry lee Lewis. Ennnnn de microfoon waar het voor Elvis mee begon. Sam Philips heeft hem aan het museum gegeven vlak voor die stierf , met de boodschap om hem niet achter een vitrine te stoppen maar iedereen hem mocht aanraken. We zijn er ook nog mee op de foto geweest en de piano aangeraakt waar Elvis op de bekende foto van de miljoen dollar quartét achter zat !!

Daarna zijn we met de bus naar billstreet gegaan opzoek naar wat fatsoenlijk eten. Een gewoon broodje van de Subway. Gelukkig  hebben we het weten te vinden tussen de hamburger tenten hahahhahaa. Daarna  gingen we lopens naar de Missisippi en zagen we een grote glazen piramide en dat bleek een 'winkel' te zijn. Eenmaal binnen  was het gewoon een hele normale entree, we zagen quads, boten, buggy's, Aquariums, opgezette beren en mega barbequs dus hele leuke souvenirs voor ons ;)
De foto's volgen

Daarna zijn we lekker door de billstreet gaan slenteren en hebben we leuke souvenirs winkels bekeken. Mam heeft een dansje gedaan in het hard rock café.
Eenmaal uitgeslenterd gingen we richting de bus stop en terug naar de camping om ons klaar te maken voor het diner !!!

We werden super fancy, gaaf, cool en zeer stijlvol opgehaald door een pink Cadillac. We hebben ons rond gegeten, naomi had een pound of ribeye steak super veel. Erg leuk aan het eind kregen we bakjes om ons eten in te doen. Zo dat we het mee konden nemen naar huis. Daarna zijn we weer heel glamour terug gereden naar de camping. we zijn in onze super deluxe camper met flatscreen tv de dvd van Elvis verder gaan kijken, die mam had gekocht in Graceland.

Groetjes de buesinkjes