key west

16 mei 2016 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Maandag 16 mei

Vanmorgen vroeg op staan, we gaan naar Boyds Campground op Key West. Van daaruit met een taxi naar het stadje key west.  Er werd ons verteld dat je hier niet met de camper door kon rijden of parkeren dat het een stadje was met kleine straten. Dus wij verwachten een Bredevoortsachtig tafereel. Echter we kwamen in een soort Doetinchem terecht ach ja dat hadden we kunnen weten het zijn Amerikaans maatstaven..
De haven is leuk met kleine soevenir winkeltjes we hebben even rond gelopen, wat gedronken en ons goed in gesmeert met zonnebrand. We gaan om 14:00 met een boot de zee op om wilde dolfijnen te zoeken. Rhome werd en beetje zee ziek, mama zij dat ze wel een zee tablet had in plaats van een reis tablet :) We hebben een groep van 15/20 dolfijnen gevonden. Erg mooi, ze komen erg dicht bij en bleven steeds rond om de boot. Wat een prachtige dieren zijn het toch, mijn lievelings dieren. Ze leven hier voornamelijk in ondiep water, wat kraak helder is. Het is qua blauw, dit komt door de kleur van de bodem. Ze hebben eigenlijk geen zorgen, er is genoeg vis, en een haai kunnen ze makkelijk aan. 1 dolfijn kan een haai doden, door hard te stoten met zijn neus in de buik van de haai. Kortom een perfect leven. Ze kunnen de boten al vanaf 2 kilometer afstand herkennen. Boten die dus respect voor ze hebben herkennen ze en daar komen ze erg dicht bij, dit was dus bij ons het geval. We hebben ook een moeder met haar baby van ongv 8 maanden gezien. Na een hele poos naar de dolfijnen gekeken te hebben zijn we naar een plek gevaren waar we prachtig konden snorkelen. We hebben gesnorkeld in een spons gebied, die sponzen leven en voelen zo grappig en raar aan. We hebben veel, vissen, krabben, kreeften en sponzen gezien. Ook een prachtig grote pijlstaartrog. Het was erg leuk en mooi, we hebben enorm genoten. Langzaam weer terug gevaren, eenmaal weer bij de haven aan gekomen hebben we onze reisleider enorm bedankt.
Daarna op mallory square gekeken naar de sunset onder het geluid van de straat muzikanten. Erg gezellig plein met veel straat artiesten.
We zijn heerlijk uit eten geweest in key west. Het was een prachtige dag!! Deze dag vergeet ik nooit meer wauww......

Veel liefs van uit key west