Memphis

5 mei 2016 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Donderdag 5 mei 2016

Vandaag is de dag we gaan naar Graceland. Joepi!!!
Ik kan bijna niet wachten om te gaan maar met twee pubers die het make-up hebben uitgevonden lijkt het wachten een strijd tegen een vertraagde massa.
Gelukkig is Graceland op loopafstand van de camping. We nemen uiteraard de VIP Tour. We worden via een pendel bus (die ons naar de overkant van de Elvis Presley boulevard brengt) aan de achterzijde van Graceland afgezet. Vervolgens krijg je een iPad die je door de vertrekken op de begane grond leiden. Het is knus, smaakvol en tijdloos ingericht. Kleiner dan ik mij had voorgesteld veel knusser. Je mag overal foto's van maken alleen niet filmen. Op de iPad staan extra foto en film materiaal.
De meiden zijn verrast dat ze in zijn huis mogen kijken ze hadden alleen een museum verwacht. De boven vertrekken zijn nog privé voor de familie, bij speciale gelegenheden wordt het huis ook nog gebruikt om gezamenlijk te eten.
Ik vind het prachtig om het nu eindelijk live te mogen zien. Bij het graf aangekomen moet Elbert naar het toilet. Ik sta enigszins ontroerd de tekst op zijn graf te lezen komt die man van mij ineens naar voren en gaat op z'n knieën met een doosje van juwelier Meerdink en vraagt of ik de rest van zijn leven bij hem wil blijven en dit als huwelijks aanzoek (waar ik al 22 jaar op zit te wachten..) wil zien. Deze had ik niet zien aankomen de meiden staan vol te filmen en dit keer wordt er niets van gezegd door de bewaking (Elbert was al twee keer ter verantwoording geroepen dat hij niet mocht filmen.) Bij het openen van het doosje zie ik de ring die ik kwijt was. Stelletje smiechten. Zelfs schoonzoon thuis was op de hoogte. Een goed verborgen liefdevol gebaar.
Weer aan de andere kant van "the Mansion" kun je in zijn automuseum en binnen in zijn vliegtuigen en verschillende tentoonstellingen. Verder heeeeeeel veeeeeel souvenirs winkeltjes. Nog nooit zoveel Elvis spullen bij elkaar gezien, heerlijk. Nou Rianne wat mij betreft gaan we samen nog een keer terug.
Rhomé met name zijn films leuk en bleef maar kijken. Misschien hebben we er een fan bij?

Op de camping terug willen onze buren ons op de foto zetten voor hun reisblog, tja je ontmoet niet iedere dag zulke leuke Nederlanders.
Als het donker is gaan we nog terug. Het beroemde hek is nu dicht en het huis is prachtig verlicht met gekleurde lampen. (foto en film materiaal volgt, het internet is hier erg traag)
Wanneer we nog in een afgelegen souvenirs winkeltje rond slenteren wordt er ons gezegd dat er een gratis Elvis show is in het Rock café.
Nou dat was me wat. Volgens Jasmijn was er een afdeling uit het bejaardentehuis met de activiteiten begeleiding neer gepot in het rock café. En volgens ons was zijn vriendin (die er volgens Jasmijn uit zag als een trol)  "Elvis" aan het filmen. Naomi had uiteraard geen bril op en leende die van Rhomé om te zien hoe die vent er uit zag die een geluid uit stootte dat leek op een krolse kat met een baard in de keel. Je kon de tekst niet verstaan, jouwmouwwouw of zoiets en hij vond zichzelf erg grappig(filmpje volgt). Sommige dames op leeftijd gingen uit hun dak. Naomi was jaloers op het zelfvertrouwen van deze dames.
Zelfs Rhomé viel het op dat hij wiebelde met beide benen en volgens haar wiebelt Elvis alleen met zijn linker been. Kijk dat is nou nog eens jeugd die opgelet heeft en een echte fan in wording als je het mij vraagt. We zijn niet lang gebleven maar hebben wel gelachen en waren bang dat Elvis het aan de overkant zou kunnen horen dan zou hij zich omgedraaid hebben in zijn graf.
Morgen weer een dag dan naar Sunset studio.

De foto's en filmpjes van 3, 4 en 5 mei komen nog het internet is hier niet zo goed!

1. Rianne Heijnen:
    6 mei 2016
    ha ha wat een actie van Elbert die had je dus niet aanzien komen wat leuk dat Rhomé nu ook een elvis fan wordt??
    Ja ben druk aan het sparen om samen een keertje te kunnen gaan wat lijkt me dat geweldig
    liefs en een dikke kus van mij
  2. 7 mei 2016
    Tranen in mijn ogen Willem (wat een aanzoek), ik heb toch wel een superleuk/maf/soms knotsgek/soms lekker eigenwijs/intelligent (?) maar vooral knap broertje. Dit is wel heel speciaal om daar te zijn lijkt me voor jullie!! Rianne, goed sparen en saampjes nog een keer terug, mooi man!!