madeira beach

11 mei 2016 - Madeira Beach, Florida, Verenigde Staten

Woensdag 11 mei

Wakker geworden in Perry op tijd weer weg. Onderweg naar madeira beach.
Halverwege een stop bij Homosassa springs. Pa en Ma besluiten aan de overkant bij een bank wat meer geld op te nemen. Aangezien je uit de muur meestal maar maximaal 100 dollar kunt pinnen. De dame was aller vriendelijkst maar het lijkt een ewigheid te duren voor dat ze terug komt met de mededeling dat de credit card is geblokkeerd. Tijd om de bank te bellen hebben we niet want we hebben nog 15 minuten om de boot te halen die ons naar de spring brengt. Dan maar Ma's creditcard, blijkt ook geblokkeerd te zijn? Gelukkig kunnen we bij de ingang nog 100 euro pinnen maar bij de bank geld opnemen kan niet?
Achteraf blijkt dat beide banken het een vreemde manier van gegevens opvragen vonden waardoor beide credit cards automatisch geblokkeerd worden. Nou ja overal kun je pinnen behalve bij een bank. Maar goed de boot hebben we gehaald en die bracht ons via kanalen met mangrove oevers en krokodillen naar een natuurlijk park. De spring bracht 10 miljoen liter water per uur naar boven. Aan de oppervlakte was het 29 graden. In de spring hing een vlot waar je geheel rondom onderwater kon kijken. Enorm veel vissen in hele scholen hingen doodstil in het water. Het was net een plaatje. Aan de oppervlakte kregen 3 zeekoeien (manatees) hun lunch, waardoor je ze van bovenaf kon bewonderen en vanaf onderen in azuurgroen/blauw water. Prachtig om te zien. Verder had het park veel vogels en een 56 jaar oude nijlpaard Louie die veel voor films werd gebruikt en daardoor op commando kon snurken.
Via het bootje weer terug en op weg naar Madeira beach.
Daar aangekomen was het voor het eerst dat we niet konden BBQ. Wat wel jammer was want een rijger at bijna het vlees van je bord. Door papa hadden we een mini dierentuin om ons heen, omdat hij de dieren ging voeren. Wel hadden ze een schitterend zwembad met een heerlijke hottub. In het maanlicht heerlijk gebadderd en een eigen fotoshoot met de meiden gedaan.
Nu lekker slapen.

1. Rianne Heijnen:
    15 mei 2016
    wat een heerlijke verhalen weer om te lezen, wat raar dat de creditcard geblokkeerd word toch een raar land dat amerika, waarom konden jullie niet bbqen dan mocht dat niet op de camping?
    veel liefs van mam en mij
  2. Jasmijn:
    15 mei 2016
    Nee we mochten daar nog niet bbqen ze hadden er een net nieuwe betonnen vloer onder gemaakt