Eerste dag en nacht met de camper

26 april 2016

Hallo,

Dinsdag 26 april 2016

We werden vanmorgen met een grote zwarte auto naar het trein station in Pennsylvania gebracht. Trein kaartje gekocht, een vriendelijke conducteur die ons de juiste trein aan wees. Familie Buesink op pad met de trein naar linden, in linden werden we opgehaald door het bedrijf van de camper. Wilma was erg onder de indruk van de conducteurs. Omdat een kleine slanke man naar onze trein kaartjes vroeg en ze in beslag nam, en er een paar minuten later een dikke man vol tattoo's aan kwam zetten en ook om onze kaarten vroeg hahaha. In de trein hadden we het erg gezellig met twee conducteurs, ze vroegen waar we vandaan kwamen en wat wie hier kwamen doen. Ze hadden samen een discussie over mooie plekken hier in Amerika. Ze verklaarden ons voor gek dat we in linden een camper gingen huren omdat daar veel Polen woonde, of we dat wel aan durfde. Eenmaal in linden aan gekomen, konden we het bedrijf niet bellen omdat we geen bereik hadden. Elbert en Naomi op pad gestuurd om een Amerikaanse simkaart met internet, sms en bellen te kopen. Onder tussen zaten Rhomé en Jasmijn bij de bagage en ging Wilma een Amerikaan vragen of we met zijn telefoon even mochten bellen. We vonden een erg vriendelijke Amerikaan, want we mochten met zijn telefoon bellen en hij hoefde er geen tip geld voor te hebben. Iedereen zegt hier dat we welkom zijn "your welcome" uiteindelijk werden we opgehaald door een man van de camper verhuur.

Daar zaten we dan met zijn 6en in een oud rammel busje, op weg naar de camper. Elbert en Wilma moesten eerst veel papier werk op orde maken samen met de man van de camper verhuur. Toen kregen we een instructie filmpje te zien in het Duits, waar Naomi dus geen bal van snapt dus die viel al bijna in slaap hihihii. Na nog een korte instructie in real live mochten we eindelijk in de camper. Alle spullen veilig neer gezet, iedereen geïnstalleerd en gaan met die banaan!!! Joehooee. Eerst ging Elbert 2  keer vol in de ankers omdat hij wou koppelen en schakelen, maar het is een automaat.    Naar even wennen reed hij super. Toen kwam onze volgende ervaring om de hoek kijken, de TomTom onze Pippi Langkous kon de camping niet vinden. En het leuke was we hadden ook geen bereik en internet meer. Naar het een paar keer aan mensen te vragen konden we nog niks vinden. Dus let op als je in Amerika Dalton probeert te vinden dit wordt erg lastig en er is totaal geen bereik. Ondertussen was het al bijna 7 uur en kregen we trek, maar we hadden nog steeds geen camping gevonden. Toen hebben we in de TomTom naar campings gezocht en hadden we er eindelijk 1 gevonden. Onder weg zagen Elbert en Wilma beren volgens hun een moeder met 2 kleintjes maar ze hebben geen bewijs. Ook zagen we een groep van 8 herten, waarop Naomi vroeg of herten het zelfde zijn als Bambi. We reden de camping op naar nog 30 min te hebben gereden, was er niemand te bekennen. Er Brande her en der wel ligt maar er was niemand, we hebben maar besloten om voor het camping winkeltje valk bij de ingang te parkeren.

Maar toen we hadden nog geen water en konden het daar ook niet vinden. Naar een poosje in het donker te hebben gezeten en de amper recht te zetten op blokken. Kregen we gelukkig naar veel gedoe wel de generator aan. Dus konden we koken en hadden we stroom en licht. Het eten was heerlijk, kippenvleugels met roerbak groenten en aardappelsalade en appelmoes natuurlijk!!! We zijn op tijd gaan slapen naar al deze ervaringen. We hebben wel veel gelachen.

1. Irma:
    27 april 2016
    Hallo allemaal,
    Wat een avonturen! Superleuk om te lezen! Heel veel plezier!
  2. 28 april 2016
    Prachtig, jullie maken heel wat mee zeg, kzie het al helemaal voor me, jullie crossend door de rimboe van Amerika. Hou de knuppel wel in de aanslag he voor al die beren/leeuwen/tijgers enz !!!!! Veel plezier!! Groet van ons.
  3. Rianne Heijnen:
    28 april 2016
    ik zag twee beren broodjes smeren oh het was een wonder, wat een gedoe om een camping te vinden, hopelijk gaat het nu beter met de tomtom misschien moet je hem nog op amerika instellen haha lieve groetjes, en tot horens
    de boomkampjes
  4. Anja schreurs:
    28 april 2016
    HAHAHA, het blijft een spannend avontuur. Ben alweer benieuwd naar het volgende.
    Superleuk om te lezen hoe het jullie vergaat.

Groetjes van ons en Storm natuurlijk.
  5. Opa buesink:
    29 april 2016
    Bernard heeft erg gelachen om jullie belevenissen en vind het prachtig om jullie zo te volgen. Hartelijke groeten van alle bewoners van het Ambthuis.