key largo

13 mei 2016 - Key Largo, Florida, Verenigde Staten

Vrijdag 13 mei

Vrijdag de 13de normaal geloven we er niet in maar vandaag dus wel. Naomi wou gisteren avond bij ons 22:00 uur bij jullie al vrijdag de 13de haar telefoon aan de lader leggen. Inees begon het oplaad blokje te spacen. Ik wou kijken waarom hij dat deed. Ik pak naomi's telefoon op, hij was gewoon gloeiend heet aan de onderkant ik verbrande me gewoon. Het begon nogal te stinken. Om brand te voor komen hebben we hem uit elkaar gehaald en zo een nachtje laten liggen. We moesten vandaag vroeg uit bed.  we gaan naar marco island , om met een boot naar de dolfijnen te gaan. Vol goede moed gaan we om 8 uur op pad, de boot vertrekt om 9 uur maar je moet om half 9 aan wezig zijn. Het was een half uurtje rijden, dus we rijden en rijden volgens de tom tom moesten we er bijna zijn maar we zagen geen water. Toen kwamen we er dus achter dat er in napels het zelfde straat en huis nummer bestaat als in marco island. En wat hadden wij in getoetst napels dus ipv macro island. Een beetje dom maar we waren in verwarring want ook dit was maar een half uurtje rijden. hahhahahahaa. Wij snel gebelt naar de boot dat we later kwamen of dat kon, maar helaas ze konden niet wachten op ons. Wat staat er ons nog meer te wachten op vrijdag de 13 de. Een beetje teleurgesteld rijden we via de everglades naar Key Largo. Waar we hopenlijk nog met een bootje dolfijnen kunnen spotten.
Ma heeft intussen antwood op haar mail naar de politie en lukt het intussen wel om onze bekeuring te betalen.
Wanneer we de everglades inrijden is het eerste stuk vlak en veel gras, dan een heel stuk bos met water en mangrove weer gevolgt door kilometers vlak moeras gebied. Dan moeten we tanken en de jongen die ons helpt verteld dat we bij een oud indianen village zijn. Hier kun je komen via een  airboat. Papa zegt laten we maar door rijden we hebben al krokodillen gezien bij de spring en we gaan ook nog op een boot snorkelen. Ma zegt nee, mee komen we gaan het gewoon doen. Nou komt Papa's wens toch nog uit. We krijgen oordopjes in en zitten vooraan. Hij gaat lekker hard, mond dicht houden anders slik je insecten in. Hij stopt ook heel snel want onze bestuurder ziet een krokodil deze zwemt langzaam aan ons voorbij. We zien veel rijgers. Ver in het moeras staan hutjes op palen. Tot 1970 was deze bewoond door een stam. Het wordt nu nog gebruikt voor indianen feestjes. Onze jonge begeleider legt uit dat men niet bang hoeft te zijn voor de krokodillen maar wel voor giftige slangen. De natuur is prachtig en heel apart. Er staan stijgers waarop je een klein rondje kunt wandelen. We zien veel waterlelies en bloemen. Op veel plekken in de everglades kun je met een airboat echter meestal zijn dit kanalen met mangrove kanten alleen in dit gebied is het vlak en heel weids. De propeller boot wordt aangedreven door oude cadillac motoren. De bestiurder legt uit dat nieuwe motoren gaan te snel stuk. Papa mag even achter het stuur zitten. Stiekum toch blij van Ma's spontane actie.
We genieten want we vliegen over het moeras terug. Zien nog een vervallen indianen plek en een krokodil.
Dan zoeken naar een camping op Key Largo. Onze eerste keus was vol, gelukkig is er een ruime keuze en we vinden een prachtig resort aan de golf van mexico. Een prima plek om drie nachten te blijven zwemmen en snorkelen.

1. Rianne Heijnen:
    15 mei 2016
    dus vrijdag de dertiende toch zo slecht nog niet een geluk bij een ongeluk dat je de boot gemist hebt nu een ander spannend avontuur beleefd pa zou dit geweldig hebben gevonden zo tussen de overblijfselen van de indianen, ook voor mij was het een goeie dag de dertiende want ik heb weer goed gescoord op school voor rekenen een 8 en blaasspoelen ging ook prima ook geslaagd wij zijn hier in extase over max verstappen die eerste geworden is in spanje knap toch lieve groetjes en tot schrijfs maar weer zit nog vol spanning te wachten op een verhaal van onze grote broer als jullie weer terug zijn zal t em wel gelukt zijn
  2. Jasmijn:
    15 mei 2016
    Mam zegt: dat ze trots op jou is en dat ze idd ook vaak aan papa denkt kusjes van ons
  3. Rianne Heijnen:
    16 mei 2016
    kusjes terug
  4. 26 mei 2016
    Scheuren over de everglades is super he , we waren ook al eens in florida en daar hoort dit bij. Mooi man !! En ook op Tenerife was er extase over het winnen van Maxie Verstappen, een paar engelsen vroegen ons al , who the fuck is Max Verstappen, wij natuurlijk super trots op ons Max!!