Manchester

3 mei 2016 - Manchester, Verenigd Koninkrijk

Dinsdag 3 mei.

Allereerst Anja van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
Vanmorgen wakker worden op indiaans grondgebied. Een gebied in the Smokey Mountains wat nog in bezit is van de Cherokee. Het heeft de hele nacht geregend echter overdag droog. De camping is gelegen in een valley vlak bij het dorp Cherokee. Bij een ochtend wandeling over de camping veel werklui die howie zeggen in plaats van howdie. Howdie zeggen de cowboys wordt mij duidelijk gemaakt. Veel rivieren met stenen kronkelend langs de weg. Overstekende elanden die gewend zijn aan verkeer. De weg van Gatlinsburg tot Cherokee duurt 1 uur al kronkelend door de Smokey Mountains.
We krijgen bericht uit Kentucky (curly ranch met Nederlands eigenaar) het heeft daar de afgelopen drie dagen geregend. De trails zijn te nat en glibberig om paard te rijden. We besluiten een dag eerder naar Memphis te gaan en één dag langer in Florida. Onderin Florida ook een ranch gevonden wellicht dat we daar nog een strand rit kunnen maken echter helaas geen curly's. Rhomé en ik vinden het erg jammer, Elbert enigszins opgelucht hihi. We hebben prednison bij ons voor Jassie dus het is nog mogelijk om te rijden..

Onderweg door de Smokey Mountains kijken we in de valley waar nog de mist is blijven hangen wanneer de zon op komt kijken we boven op een regenboog. Adembenemend mooi..het is maar een kort moment en gelukkig is er parkeer gelegenheid.  Overal komen pluimpjes mist uit de bergen geen wonder waarom de indianen dit de Smokey Mountains hebben genoemd. Een van werelds oudste bergen.
We besluiten n Gatlinsburg even te shoppen en te lunchen. Klein stadje in de bergen erg toeristisch. Veel kleine winkeltjes en veel eet gelegenheden. Ook veel gok en amusement lokalen. Een klein las Vegas.
Veder op nog een stop in Dollywood. Ook een soort las Vegas met een grote verscheidenheid aan amusement.
Nu richting Nashville en Memphis. Halverwege overnacht in Manchester.
Heerlijk weer zon met een beetje wind. Goed voor de was.
Nu lekker slapen en morgen naar Memphis. Going to see the Mansion.....
Groet Wilma en de rest

1. 7 mei 2016
    Anja ook nog (alsnog) van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!, ik loop achter met het lezen van alle mooie verhalen, dus even time out en lezen. Dit is ook weer een prachtige tocht geweest zo te lezen, heel bijzonder lijkt me. Het zal een prachtig gebied zijn. En nog steeds zijn jullie nog maar op de helft van de vakantie, dus de tweede helft komt ook nog. Heerlijk he!! Geniet ervan.